2020-07-10
Audiente tv – instrument extrem de important in alegerea canalelor de promovare si sunt masurate de catre compania Kantar– Divizia de Media (Romania). Aceasta colecteaza date cu privire la comportamentul de vizionare al gospodariilor cu televizor din Romania si are la baza un panel (esantion reprezentativ la nivel national) de gospodarii .
Datele obtinute in urma masuratorilor efectuate de Kantar sunt acceptate atat de statiile tv, agentiile de publicitate-media, cat si de clienti. Acestea ofera informatii cu privire la cine, ce si cand vizioneaza programe de televiziune. Reprezinta un instrument frecvent utilizat atat in alegerea posturilor tv pe care urmeaza a se derula campania de promovare, cat si pentru evaluarea rezultatelor campaniei.
Ratingul general (total) este raportul dintre numarul telespectatorilor de la un anumit moment dat și telespectatorii potențiali care au acces la un televizor (care ar putea fi telespectatori) in acel moment. Este un indicator extreme de important in masurarea audientei tv.
Punctul de rating (GRP) masoara impactul unei anumite campanii publicitare și se calculeaza prin insumarea rating-urilor fiecarui spot al campaniei.
Share (cota de piata) reprezinta raportul dintre telespectatorii care se uita la un anumit post de televiziune și numarul total de telespectatori care se uita la televizor in acel moment. Reprezinta distribuția (impartirea) audientei canalelor de televiziune.
Selling targhet groups este targhetul de vanzare al fiecarui post tv si poate sa difere de la un canal tv la altul. De exemplu targhetul comercial este 18-49 ani, urban + guest ( aproximativ 4,3 milioane de persoane).
Audientele tv prezentate mai jos au caracter informativ, reprezintand media lunara, si le puteti gasi si pe sit-ul ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor).
Audientele tv prezentate mai jos sunt pe 2 categorii de public :
– publicul din mediul urban (Urban +g), inclusiv oaspetii
– publicul national (National +g ), inclusiv oaspetii